Upewnij się, że urządzenie jest widoczne w menedżerze urządzeń w gałęzi "Porty(COM i LPT)".
Jeżeli urządzenia nie ma w menedżerze urządzeń sprawdź czy na pewno zostało podłączone, zainstaluj powtórnie sterowniki i spróbuj podłączyć je do innego portu USB w komputerze. Jeżeli mimo tego dalej nie widzisz urządzenia w menedżerze urządzeń spróbuj o ile to możliwe podłączyć urządzenie innym kablem.
Jeżeli urządzenie jest widoczne w menedżerze urządzeń sprawdź czy wersja sterownika jest taka sama jak przedstawiona poniżej (jeżeli nie wiesz jak sprawdzić i zmienić sterownik przeczytaj fragment instrukcji poświęcony instalacji sterownika w Windows 8).
Data sterownika: 2010-03-12
Wersja sterownika: 3.3.11.152
Jeżeli urządzenie znajduje się w menedżerze urządzeń i sterownik jest w poprawnej wersji spróbuj odłączyć urządzenie i podłączyć je ponownie.
Urządzenie łączy się z programem ale nie można zgrać danych.
Odłącz i podłącz urządzenie ponownie. Jeżeli to nie rozwiąże problemu możesz zmienić kabel i uruchomić ponownie komputer.
Urządzenie nie wysyła danych (urządzenie nie pracuje online).
Upewnij się że urządzenie jest włączone i nawiązało połączenie z siecią GSM i satelitami GPS (możesz określić status połączenia na podstawie diod)
Sprawdź prawidłowe włożenie karty SIM w urządzeniu. W tym celu musisz odkręcić tylną klapkę oraz wyjąć baterie - pod nią znajduje się karta SIM
Sprawdź czy dane zostały zebrane przez urządzenie poprzez zgranie ich używając programu. Poinformuj serwis Rikaline o zaistniałym problemie.
Włączone urządzenie nie zbiera danych.
Upewnij się że urządzenie jest włączone, naładowane i nawiązało połączenie z satelitami GPS (możesz określić status połączenia na podstawie diod).
Zostaw urządzenie na 5-10 minut w miejscu w którym dostępny jest sygnał GPS (na wolnym powietrzu bądź przy oknie). Jeżeli po tym czasie po zgraniu danych plik jest pusty poinformuj serwis o zaistniałym problemie.